فواید روغن نارگیل برای پوست
نوشته شده توسط : سعید

 

1.مرطوب کننده بدن

از آنجا که روغن نارگیل نسبتاً کمدوژنیک است ، بسیاری از متخصصان پوست آن را برای استفاده در صورت توصیه نمی کنند - خصوصاً اگر پوست شما به طور طبیعی مستعد لک است - اما بدن بازی خوبی است، متخصص پوست ، دارای مجوز از هیئت مدیره می گوید: "به جای استفاده از آن برای مرطوب کردن صورت ، که می تواند باعث شکستگی شود ، می توانید از آن به عنوان مرطوب کننده بدن استفاده کنید زیرا سرشار از اسیدهای چرب است و هم خاصیت ضد باکتری و هم ضد التهاب دارد." .

2. تسکین اگزما

کلمه کلیدی در اینجا "تسکین" است. همانطور که اشاره کردیم ، روغن نارگیل هیچ درمانی را درمان نمی کند - از جمله اگزما - اما آنچه که می تواند انجام دهد کمک به کاهش برخی از علائم مانند خشکی و خارش است. در حقیقت ، یک مطالعه نشان می دهد که روغن نارگیل بکر می تواند اگزما را بهتر از روغن معدنی تسکین دهد.."

 3. پاک کننده آرایش

 پارک می گوید: " روغن نارگیل یک پاک کننده عالی برای آرایش است زیرا ناخالصی های محلول در چربی مانند آرایش و همچنین سبوم را که مسئول پوست چرب است از بین می برد." "اگر آرایش زیادی دارید یا نوع پوست چربی بیشتری دارید ، می توانید از روغن نارگیل به عنوان پاک کننده اولیه استفاده کنید ، اما پس از آن باید این کار را با یک شستشوی ملایم بر پایه آب دنبال کنید تا پس از تمیز کردن کامل تر."

 فینی موافقت می کند و به Allure می گوید ، "روغن نارگیل می تواند در از بین بردن آلودگی و جمع شدن روغن که در طول روز اتفاق می افتد کار نسبتاً خوبی انجام دهد ، اما اغلب اوقات یک بقایای روغنی به جا می گذارد که می تواند منجر به شکستگی شود ، بنابراین اگر آکنه دارید پوست مستعد و هنوز هم می خواهید این روش را امتحان کنید ، فقط مطمئن شوید که پس از آن از پاک کننده ملایم استفاده کنید تا چربی اضافی شما پاک شود. "

 4. نرم کننده عمیق

مبارزه با موهای خشک و شکننده آسیب دیده و مستعد شکستن ؟ فینی پیشنهاد می کند از روغن نارگیل به عنوان درمان ترک استفاده کنید . وی توضیح می دهد: "روغن نارگیل می تواند برای بهبود آسیب هایی که از رنگ آمیزی ، گرما و آفتاب به ساقه های مو شما وارد می شود ، شرطی شدن یا رها کردن آن باشد."


حتی می توانید از روغن نارگیل گرم به عنوان یک روش درمانی قبل از شامپو برای تسکین موهای خشک قبل از شامپو و حالت دهی استفاده کنید. بگذارید حداقل یک ساعت داخل آن بماند تا واقعاً غرق شود و به رشته های شما نفوذ کند.


5. اسکراب بدن

اگر اندام شما کسل کننده به نظر می رسد - و احساس می کنید مانند کاغذ سنباده - می توانید از روغن نارگیل برای مالیدن اسکراب بدن DIY خود استفاده کنید تا با آن پوست روشن و نرم تری لایه برداری کند. فینی می گوید: "هیچ آسیبی به آن نمی رساند و روغن نارگیل در واقع می تواند به شما کمک کند تا تحریک حاصل از لایه برداری را خنثی کند" ، این می تواند برای افرادی که پوست حساس دارند ، یک آزمایش ایده آل برای آزمایش لایه برداری باشد. اگرچه برای اطمینان از اینکه پوست از پس آن برمی آید ، توصیه می کند این کار را بیش از یک بار در هفته انجام ندهید.


6. تمیز کننده برس

شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان اولین مرحله در یک روش تمیز کردن مضاعف برای برس های آرایش خود استفاده کنید. پری رومانوفسکی ، شیمی دان محصولات آرایشی و بهداشتی توصیه می کند که ابتدا روغن نارگیل را به برس های خود بمالید تا آرایش شکسته شود و سپس قبل از شستشو با آب و صابون ، آنها را آغشته کنید تا روغن اضافی شما گرفته شود. دلیل این امر چیست؟ "ترکیب صابون و روغن فقط سورفاکتانت را در محلول مواد شوینده متصل می کند و با" آلودگی "های دیگر برس آرایش رقابت می کند ، بنابراین اگر آنها را ترکیب کنید مسواک ها تمیز نمی شوند."

7. مرهم لب

فریدمن در مورد اینکه چرا استفاده از روغن معطر بعنوان مرهم لب می تواند مفید باشد ، می گوید: "روغن نارگیل از چربی ها به دوباره پر کردن اجزای از دست رفته یا از دست رفته منجر به خشکی و ترک پوست لب کمک می کند." "این یک مانع نازک اما موثر ایجاد می کند که آب را در داخل نگه می دارد و مواد تحریک کننده را خارج می کند."

روغن نارگیل همچنین یک درمان ایده آل برای شکاف لب ها است زیرا در دمای اتاق نیمه جامد است و باعث می شود کمتر از روغن های دیگر کثیف شود. کمی در ظرف شیشه ای مینیاتوری بسته بندی کنید و در طول روز لب های خود را صاف کنید.

8. درمان شوره سر
"در حال ضد التهابی و ضد میکروبی، روغن نارگیل می تواند برای درماتیت شوره مفید، با نام مستعار شوره سر، می گوید:" فریدمن که روشن می سازد که، در حالی که روغن نارگیل می تواند یک درمان موثر برای پوست سر پوسته پوسته، آن را قطعا نمی رفتن به موهایت رشد می کند وی گفت: "به راحتی هیچ مدرکی وجود ندارد که رشد مو را تحریک کند

 لینک کوتاه: https://b2n.ir/q02862

 

 





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: